Echte zandkoeken

29 oktober 2013 - Nouakchott, Mauritanië

Goeie avond België,

De rit kunnen we heel kort samenvatten vandaag: rijden, controlepost, rijden, controlepost,... Zo makkelijk een 14-tal keer op zo een 540km.

Af en toe opletten voor wat (kleine) zandheuvels op de baan en voorts de weg die meer en meer putten begint te vertonen.

De reden dat de mannen een tulband dragen is ons vandaag heel duidelijk geworden; het zand waait en snijdt overal doorheen. Een hap nemen van je koek en gratis 'zandkruid' als extraatje .

Na aankomst in Nouakchott de best mogelijke route uitgestippeld om morgen de oversteek naar Senegal te maken.
We starten er vroeg mee om voor valavond in Saint-Louis aan te komen.

Groeten uit de Sahara (die waaien wel tot in België)
Dieter en Ruben

1. DE PRAETERE JAN:
    29 oktober 2013
    Weeral 'n stap dichter bij jullie eindbesteming!Goed gedaan!
    Groetjes en tot later
  2. Mailly Jürgen:
    Sterk bezig gasten !!
  3. Jos (van joske):
    29 oktober 2013
    Hopelijk is onze info ivm de route naar Senegal goed aangekomen, succes, Inch'Allah
  4. Joke en Peter:
    29 oktober 2013
    Super goed bezig ! Een dikke pluim voor jullie beiden...
  5. Jos (van joske):
    En ook deze info:
    een goeie overnachtingsplaats in (net buiten) St-Louis:
  6. Ma:
    29 oktober 2013
    Goe bezig, jullie zijn er bijna, bijt nog een beetje op jullie tanden met of zonder zand ertussen? Ma.
  7. Martine De Smet:
    29 oktober 2013
    Laat het zand maar verder waaien!Hopelijk geen problemen aan de grensovergangen ,voorzichtig rijden tot Saint-Louis.grts Moeke en Vake.x
  8. Dirk:
    29 oktober 2013
    Hoi, hoi, hoi Sahara-jongens met al dat zand zul je wel een lekkere Belgische maaltijd kunnen verteren. Nog even geduld want enkele jonge dames en vrienden verwelkomen jullie straks in Serekunda. Hou de moed erin en geniet nog voor de rest van het avontuur. Ikke
  9. Arn en Marianne:
    Hoi Ruben en Dieter
    Amaai, wat een hele belevenis! We kijken dagelijks naar jullie verhalen uit!
    Marianne en Arn
  10. Karleen:
    Goed bezig mannekes,
    Jullie zijn er bijna.had eens gekeken in dagboek van een paar jaren geleden en dan hadden we 11controles gehad op deze afstand. Proficiat! Jullie hebben het recort verbroken. Doe zo voort. Tot binnen 3dagen. JOEPIE!
  11. Wendy:
    30 oktober 2013
    Zoals we ons nog kunnen herinneren van de vorige keer, wordt het vandaag waarschijnlijk een "moeilijke" grensovergang. Veel succes jongens, laat jullie niet doen! Tot vrijdag.
  12. Ma:
    30 oktober 2013
    Hou de moed erin, jullie zijn er bijna !
  13. Johan Schepens:
    Hi Dieter & Co

Nog één dag te gaan voor het succesvolle einde van terug een straffe stunt.

Respect, boys!!

Mijn pa ziet ook vol verlangen uit naar zijn vertrek naar Gambia vrijdag.
    keep well!!
  14. Va:
    31 oktober 2013
    Allé vooruit de laatste kilometers hopelijk zijn ze rustig geliet er van.

Va
  15. Ma:
    31 oktober 2013
    Hoor juist van Wen dat jullie toe zijn,GOED GEDAAN alle twee,het waren deze avond en nacht lange uren,ik ben blij dat het nog eens voorbij is.De groeten aan iedereen,tot later,en Proficiat.....Ma.
  16. Dirk:
    31 oktober 2013
    Hoi jonge gasten, GOE gedaan. Jullie verdienen de (M)Nob(i)elprijs of toch zeker een medaille, of een standbeeld. We mogen met zijn allen fier zijn op jullie geslaagde onderneming. Hier is ondertussen een traan en een vreugdekreet gevallen en dit van je Ma Dieter. Doe ze daar allen de groeten en we horen wel hoe jullie ervaringen waren bij de terugkeer naar het thuisfront. Nogmaals PROFICIAT !
  17. Wendy:
    31 oktober 2013
    Dieter en Ruben hebben gisteren beslist om rechtstreeks door te rijden naar Gambia, na een slechte grensovergang naar Senegal.
    Gedurende de laatste kilometers hebben ze ook nog grote vertraging opgelopen waardoor ze pas deze morgen in Gambia zijn aangekomen. Deze morgen stonden ze om 7u op de eerste overzetboot naar Banjul. De verhalen volgen ongetwijfeld later.
  18. Cathy:
    Dieter, Ruben,

Welgemeend respect, mooi gedaan, volgende is op avontuur met de Madammen maar dat zal in vergelijking wel rustiger verlopen zeker. Om opnieuw fier op te zijn.

Dikke duim en groet allen.
  19. Va:
    Goed gedaan mannen.
    Vanaf morgen nog een verantwoordelijkheid bij, dan mogen jullie nog een aantal belgen mee begeleiden tss al die gekleurde medemensen.

Proficiat en tot.....

Va
  20. Wendy:
    31 oktober 2013
    Ze zijn er toch nog niet helemaal:) Ze staan nu pas op de boot (14u). De eerste boot was volzet en nummer twee was kapot.
  21. Karleen:
    goed gedaan mannekes,
    tot morgen
  22. Martine De Smet:
    31 oktober 2013
    Dikke Proficiat!!!2 KRAKS waar we écht en terecht fier mogen op zijn.
    Jullie mogen dat nog doen, maar niet alle jaren hé.
    Aan allen daar héél veel groeten en aan allen die morgen ook naar Gambia vliegen, draag zorg van ons mannen en GENIET er maar van !
    groeten Va en Moe
  23. Pa:
    31 oktober 2013
    Proficiat Dieter en Ruben, prachtig gedaan. Eindelijk terug wat rust en geen slaaploze nachten meer. Ben trost op jullie prestatie !!!! Morgen de familie op bezoek, laat ze mee genieten van het mooie Gambia en de groeten aan IEDEREEN daar. Groetjes Pa.
  24. Cathy:
    31 oktober 2013
    Proficiat Dieter en Ruben. Goed gedaan. Vele groeten en tot morgen.
  25. Bernadette Hanskens:
    31 oktober 2013
    wel,dat is de moeite waard!
    ik proef de smaak van de (LEKKERE!) zandkoekjes,zorg dat de aankomende familie er nog eentje heeft
  26. Hanskens maria:
    6 november 2013
    goed zo, zorg maar voor de hele bende, maria