Verder naar het zuiden van Marokko

27 oktober 2013 - Dakhla, Marokko

Hallo iedereen!

We zijn veilig en wel gearriveerd in Daklah. Nog wat aan het genieten van de zon en het water dat tegen de rotsen slaat. Wat moet een mens meer hebben :-).

Opnieuw hebben we er een vlotte rit opzitten. Dit keer wel met een pak meer controles van paspoorten en autodocumenten.
De wegen vallen ook hier erg goed mee en het oranje beestje doet het ook nog wonderwel.
Vanochtend om 8u30 wees de thermometer al 32 graden aan. Overdag dus makkelijk de 40 graden voorbij.
Onze airco in de camionette, daar zorgen we zelf voor: raampjes opendraaien, net als in 'de goeien ouwen tijd'. Wel opletten natuurlijk: als we allebei ons raampje opendraaien zou er wel eens vanalles kunnen wegwaaien :-).

Onderweg niet alleen zand, zand en zand, maar af en toe een kleine struik en wat stenen die voor wat 'afwisseling' zorgen. De kustlijn waar we langsreden was prachtig, met enorm steile afgronden. We doen ons best om foto's te posten.

Net nog een massage ondergaan zodat ons gestel er terug klaar voor is om de komende dagen door te komen.

De rit van morgen brengt ons in Mauretanië, waar de grensovergang de grootste uitdaging zal worden. Maar de af te leggen afstand valt mee, waardoor we in principe tijd genoeg hebben om alle rompslomp te regelen.
We zijn natuurlijk even benieuwd als jullie hoe alles zal verlopen…

Tot blogs (opnieuw onder voorbehoud, we hangen af van de verbinding)!

Dieter en Ruben

Ps: Blijkbaar heeft ons Clubtje ons terug in de steek gelaten, we zullen hier dringend op zoek moeten gaan naar wat topspitsen. Maar we krijgen er toch nog altijd geen 5 rond ons oren!

1. Ellen:
    27 oktober 2013
    Nog een goeie reis verder, vind maar snel enkele goeie spitsen want was gene vetten op Brugge deze namiddag.
  2. An en Davy:
    27 oktober 2013
    Aaaaah, eindelijk, wat foto's bij de tekst :-).
    Slaap lekker allebei. En VOORZICHTIG morgen!
  3. Wendy:
    28 oktober 2013
    Opnieuw goed gedaan! Leuke foto's. Geniet er nog van, want vrijdag is het gedaan met de rust:)
  4. Pa:
    28 oktober 2013
    Prachtig mannen, al een hele prestatie - doe zo verder en wees voorzichtig.Geniet van de streek.
    Groetjes van iedereen.
  5. Peter Dirk:
    28 oktober 2013
    Leuk te lezen dat alles vlotjes verloopt,blijf voorzichtig .Het is een prachtige onderneming maar uiteindelijk doen jullie het toch maar ! Proficiat !
    Groetjes, Peter Dirk en tante Marleen
  6. Ma:
    28 oktober 2013
    Mooie foto's en leuk jullie op deze manier bezig te zien. Hou jullie goed en wees voorzichtig. Ma en Dirk.