Goeie morgen allen!

5 november 2013 - Serrekunda, Gambia

Deze ochtend opgestaan met goed nieuws en minder goed nieuws, inderdaad; jullie horen het goed: Nuha heeft zijn vrouw deze nacht naar het ziekenhuis gebracht met dezelfde symptomen; jullie kunnen het al raden; malaria.
Nuha was vandaag reeds aan de beterhand en heeft ons vanaf de middag vergezeld.
Wij waren op tijd om de bank te installeren en zo geschiede; na wat afbraakwerken van de bestaande vloer, de wandpanelen (als blanke mensen hun uitleg doen hoe ze dit eventueel het beste kunnen doen,  zijn ze echt versteld dat wij er verstand van hebben) kon de bank getest worden ter plaatsing.
Na het nodige laswerk werd de zitbank getest bij de eerstvolgende rit door Bertrand, Herman en Christa en goedgekeurd voor de dienst.
De namiddag werd verder gevuld door een bezoek aan Tanji. Het was er vrij rustig, maar zeker en vast de moeite om gezien te hebben.
Toen was het de beurt aan de dames om zich te laten gaan bij de aankoop van de lokale juwelen dewelke jullie allen in België ten voordele van Gambia kunnen bekomen vanaf volgende week!

Na een volle dag, kregen we een aperitiefje aangeboden in het hotel waarna een avondmaal de hongerige magen stilde. Nuha kon terug genieten van het eten, en zijn lievelingsdessert; een bolletje ijs omringd met crumble, in het frituur vet gebakken (fried icecream)

Morgenvroeg vatten we de dag vroeg aan om de auto in te schrijven!

Slaapwel aan allen!
De Gambiaanse vrienden

Ps. Als jullie dit lezen vertrekken we bijna voor de inschrijving van de wagen.

1. Ma:
    5 november 2013
    Hoi, ik hoor of lees dat daar alles goed is en jullie alsook veel plezier hebben. Toch maak ik mij wat onrustig daar Nuha zijn vrouw ook getroffen is door de Malaria. Wees in ieder geval allen voorzichtig. Geniet nog en wens de familie in Afrika het allerbeste. Groeten, Ma, we zijn hier ook goed bezig.
  2. Jan:
    5 november 2013
    Jullie hebben specialist carrosserie mee voor raad en daad.
    Denk dat jullie delegatie complementair is om de missie mooi af te ronden.
    Hier vandaag opnieuw volop zon 30gr
  3. Martine De Smet:
    Hallo iedereen,

Hopelijk zal het baby'tje geen gevolgen hebben van de malaria!
    Zoals we lezen doet iedereen het daar goed,
    GENIET nog verder van jullie vakantie, groeten aan allen en voorzichtig zijn.
    Moeke en Vake
  4. Bernadette Hanskens:
    5 november 2013
    wat kunnen jullie spelen met goed nieuws en slecht nieuws,gelukkig dat het goede er ook bij is
    het is toch wel aangenaam van telkens iets over de reis te vernemen
    geniet met volle teugen en maak al uw kennis ten goede aan die mensen ,hopelijk komt alles goed met de zieken en draag vooral toch zelf ook zorg
    natuurlijk aan ons christa extra groeten van mij
  5. Hanskens maria:
    5 november 2013
    goede avond allemaal, ik kreeg de laatste berichten niet meer in mijn mailbox, begrijp niet waarom, mijn zus stuurde dan een paar door,zodat ik nu ook kan reageren, opgepast voor de malaria hé, laat u niet steken door de muggen, en intijds nivaquine slikken,zo was dat toch in mijn tijd, twintig jaar geleden, heel veel groetjes en vooral aan Christa
  6. Joëlle:
    6 november 2013
    dag dag dag daar ginderachter
    we zijn hier echt benieuwd naar de foto's van jullie mooi reisverhaal
    en by the way ... leg al maar enkele halskettingen op zij voor mij .... Hamid zal ze met veel plezier betalen :)
    groetjes en tot weldra
    PS wanneer komen jullie terug eigenlijk ?