Dromedaris als avondmaal

26 oktober 2013 - Al-Ajoen, Westelijke Sahara

Hier zijn we nog eens terug, nu met wat meer tijd!
Gisteren vlot Agadir bereikt, lekker gegeten in een visrestaurantje en goed uitgeslapen (bedankt Hamid en Danny).
Deze morgen vroeg uit de veren om de grootste warmte te vermijden en om voor het donker aan te komen.
Ondertussen zijn we veilig en wel geland in Laayoune, een camping midden de woestijn. De rit ging vlotter dan verwacht en de wind zorgde voor een aangename verfrissing! We kwamen heel wat snelheids-en andere controles tegen maar geen enkele boete opgelopen (snel kunnen we natuurlijk ook niet rijden :) ) Slechts eenmaal moeten stoppen voor een controle maar een goede 15min later en een 'bonne route' gewenst waren we terug op weg. Nog een gekantelde vrachtwagen tegengekomen waar de wachtenden voorrang moesten hebben op de ambulance! Rond 16u30 aangekomen en het thuisfront gerust gesteld :). En nu zijn we aan het wachten tot onze dromedaris gaar is voor het avondmaal. Morgen verwachten we vooral zand,zand en zand.
Groeten en misschien tot morgen!

1. Frederik & Nele:
    26 oktober 2013
    Alle hop, straks zijn jullie nog sneller toe dan gedacht...
  2. An en Davy:
    Allemaal goed nieuws dus. We zijn wel benieuwd naar een fotootje van die dromedaris !
  3. Ma:
    26 oktober 2013
    He, juist thuisgekomen, blij dat ik je gehoord heb hopelijk heeft de dromedaris gesmaakt, slaapwel en tot...... groetjes Ma
  4. Martine De Smet:
    blij dat jullie goed zijn aangekomen!
    wij mogen een uurtje langer slapen...........uurwissel.
    hopelijk morgen geen zand als avondmaal ,maar terug dromedaris!
    of was het kameel, 2ee's = 2 bulten.
    hou jullie goed en voorzichtig.
    Vake en moeke
  5. Dieter R:
    27 oktober 2013
    Klinkt allemaal heek leuk. Veel plezier op de verdere reis!
  6. Jos (van joske):
    Jullie verwachten veel zand, maar weet wel dat de 'kustweg' tot Dakar geasfalteerd is, gelukkig maar, in jullie 1x4. Af en toe stuift er een wandelend duintje de weg over, maar de plaatselijke bulldozer ruimt snel op (af). En de grensovergang met Mauretanië heeft ook een stukje (verharde) zandpiste, niet overnachten daar (in niemandsland) want er liggen nog mijnen ! En laat jullie ook niet verleiden door de 'papperassenhelpers aan de grens' als hun hulp aanbieden. Wat wel helpt is vriendelijk groeten (met 'hand op hart' teken) en zeggen dat je humantaire hulp meehebt, is toch zo !
  7. Wendy:
    27 oktober 2013
    Bericht om 12.10u: "nog 340km tot Dakhla. Deze morgen om 8u was het al 32 graden"
  8. Karleen:
    ze zijn weer goed bezig. gelukkig hebben ze een goede airco in hun busje. raampjes open en hopen op een beetje wind. ;-)
    nog veel plezier
  9. DE PRAETERE JAN:
    27 oktober 2013
    Dieter en Ruben , ik ga beginnen met het slechte nieuws, den club heeft 2 -0 verloren tegen Genk.
    Verder alles ok hier .
    GROETEN.
  10. Friz en Petra, Marie en Emiel:
    Hoi Dieter en Ruben,
    Dikke bewondering en chapeau voor jullie doorzettingsvermogen... good luck!
    Groeten
  11. Griet en tom:
    Dag Rub en Dieter,
    daarnet heel vele groetjes aan jullie van iedereen op de babyborrel van Wout Bauwens! Hier storm op komst dus geniet daar maar van het goede weertje.
    tot hoors en voorzichtig verder! we blijven duimen. X
  12. Godelieve vandamme:
    Dag Dieter en Ruben
    Chapau voor jullie alleby ik moet jullie bewonderen om het aan te durven zo een reis te doen met de cammionette doe zo voort en draag zorg voor elkaar !!!